Sommarstugan & Västervik

Wow, nu har jag varit borta från publishme.se i nästan 6 dagar. Men nu mina vänner, nu är jag tillbaka!

Fredag - Jag, Kim och David åkte upp till sommartugan. Efter ett par timmar kom Robin och Johan. Vi grillade och jag njöt av mitt goda JP-vin! Det smakade mer än bra! Det blev även en rond med öl-spelet vilket resulterade i att Robin blev väldigt full och avslutade kvällen med ett nakenbad i vår pool. Vi andra tittade på och givetvis var kameran framme. Dock tror jag inte att han skulle bli så glad om jag lade ut dessa biler här.

Lördag - Jag vaknade med illamående och huvudvärk. Satt i solen hela dagen. Framåt kvällen kom Josefine och vi gjorde godaste grillspetten jag någonsin ätit. Vid 23.30 fick Robin för sig att komma upp igen. Blev lite cider och öl även denna kväll. Gick och lade oss vid 04.30 någon gång.

Söndag - Vaknade upp med illamående även denna morgon. Nu fick det vara slut på alkohol kände jag. Vi åkte hem till Ljungsbro. Jag packade lite kläder och sedan kom mamma och hämtade Josefine och mig eftersom vi skulle åka bort på måndagen. Vi avslutade kvällen hos Mike där vi tittade på Fragile och mumsade vindruvor.

Måndag - Mamma, jag och Josefine åkte till Västervik. Skulle egentligen tältat men när vi kom dit så hade de ett rum ledigt så vi tog det. Ingen av oss är speciellt tält-kåta så det var perfekt. Efter att vi installerat oss dör vi skulle övernatta svängde vi förbi Lager 157. Köpte 3 hoodtröjor och ett par mjukisbyxor. Sedan åkte vi in till centrum och åt på en mysig restaurang. Mamma åt tacos och vi åt varsin god pizza. Sedan avslutade vi kvällen med en promenad genom campingen!

Tisdag - Vi städade rummet och packade in allting i bilen. Sedan när vi skulle checka ut så frågade vi om det fanns någonting ledigt en natt till och då säger hon i receptionen att vårt rum fanns ledigt. Då hade någon alltså ringt och avbokat det någon timma innan. Typsik, men ändå skönt. Vi gick i alla fall ner till stranden ett tag innan jag och Josefine blev rastlösa och tog bussen in till centrum. Där köpte jag 3 klänningar. Verkligen superfina! Sedan åkte vi tillbaka till beachen och då somnade jag i en solstol. Vaknade vi 18.00 ungefär. Röd som en kräfta. Då gick vi tillbaka till rummet och installerade oss ännu en gång. Efter det åkte vi in till centrum igen. Åt på ett ställe som heter Cafè Sahara. Vi beställde in vitlöksbröd som förrätt och till varmrätt åt vi snitzel och klyftpotatis. Gud vilket mysigt ställe! Sedan åkte vi tillbaka till campingen, tog med oss en kortlek och satte oss på en klippa precis vid havet och spelade plump. Mammas nya favorit tror jag?

Onsdag - Avslutade vår lilla semester med lite sol på stranden och sedan bar det av hemmåt. Föresten så han vi även svänga förbi Lager 157 igen då jag hittade 2 linnen, 2 t-shirts och en kortare t-shirt från Cheap Monday!

Jag måste bara få tacka mamma och Josefine för 3 underbara dagar! 

Nu sitter jag hemma i Ljungsbro. Kvällen har spenderats tillsammans med Kim då vi varit ifrån varandra ett par dagar. Känns bra att vara hemma igen och om 2 dagar har han semester och det ska firas med en kväll på Jennys.

Kommentarer

Har du något på hjärtat? Kommentera här!

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv i din E-post här (denna kommer inte att publiceras)!

Har du också blogg? Tipsa mig!

Här skriver du din kommentar!

Trackback
RSS 2.0